Microsoft alebo TATRABANKA?
Prečo?
Nič som si neobjednal a banka veselo zaplatila z môjho účtu veľkému bratovi.
Nikdy sa nedalo Microsoftu plne dôverovať. Hackeri vždy dokázali všetky produkty tejto spoločnosti napadnúť skôr, než ona sama prišla na to, že zase vypustila nedorobok, zmätok na trh. Všetkých nás užívateľov to stálo každoročne množstvo peňazí, z čoho pochopiteľne Microsoft bohatol. Však čo by sme chceli, aj autá sa nerobia naveky. Vždy som používal balík Office od Microsoftu, väčšinou Professional, pretože ten mal zabudované aj vývojové prostredie. Prešiel som na nový Windows a musel som si zakúpiť aj nový Office. Keď som však uvidel cenu, vyše 500,00€, padla mi sánka. Okamžite som hľadal lacnejšie riešenie. Rozhodoval som sa medzi Open Office a novým, nejakým lacnejším balíkom od Microsoftu. Tak teda, asi pred rokom som si zaplatil ročné predplatné za používanie online balíku Microsoft Office 365 Home. Šlo to ako po masle. Zriadenie účtu za sekundu, či dve, povzbudí človeka a zvýši dôveru k spoľahlivosti technológie. Spätná komunikácia servera e-mailom prebehla tiež bezprostredne, tak som sa potešil, že budem mať svoju kanceláriu online. Nemám tablet a v mobile ho tiež nedokážem pohodlne využiť, stačila mi inštalácia v jednom počítači.
S dôverou som udal všetky údaje platobnej karty a potvrdil platbu. Málokedy takto rád vysolím 99,00€, celý potešený z pokroku technológií a úspory. Podľa pokynov som dokončil inštaláciu. Naozaj spokojný sám so sebou aj s výsledkom
Žiaľ veľmi skoro sa ukázali nevýhody tohto riešenia. Ako technik, už veľa rokov sa zaoberám windows-ami, no nikdy som nezažil také spomalenie systému. Diagnostika jasne ukázala, že skôr ako nabehne základný prehliadač explorer, už beží vykrádanie môjho disku. Čuduj sa svete, priamo na server Microsoftu. Samozrejme táto komunikácia predstavuje tú najpomalšiu rýchlosť výmeny dát. Celý systém musí čakať, pretože ide o viaceré služby na pozadí s prioritou spracovania procesu v reálnom čase. Nasleduje kontrola aktualizácií systému a ostatných služieb, čo ešte viac odďaľuje nabehnutie systému. Často sa mi stávalo, že než som sa dostal k svojej skutočnej robote, na staršom počítači som bol už dávno hotový. Sklamaný a veľmi nespokojný rozhodol som sa, že už viac nechcem Office 365 Home. Mesiac pred vypršaním predplatného som Office365 home odinštaloval zo svojho počítača. Samozrejme počas procesu odinštalácie sa Microsoft dožadoval, uvedenia dôvodu, prečo už produkt nechcem. Preplo ma na prihláseniu k môjmu kontu. Tak som sa prihlásil, aj im to tam stručne a jasne napísal. Hneď som zrušil svoje platobné údaje, aj kvačku, umožňujúcu automatické obnovenie predplatného a bol som si istý, že je všetko O.K. Po mesiaci mi začali chodiť e-mailové správy od Microsoftu, že nevedia stiahnuť peniaze z môjho účtu. To ma rozčúlilo, tak som im na ich výzvu odpovedal mailom v zmysle že ďakujem, stačí. No dnes prišiel šok. Z TATRABANKY prišla SMS, že z účtu odišlo 99,00€. Operátorka v call centre TATRABANKY potvrdila, že platba odišla Microsoftu.
Ja sa pýtam ako je to možné? Banka sa kadejako ošíva, vykladá mi oký som sprostý, no na jednu otázku odpovedať nevie. Kto je tu zlodejom? Ako môže banka previesť platbu, na základe minulých nákupov? Pripadá mi to tak, že ak si dnes kúpim v e-shope tovar, tento e-shop mi môže platbu stiahnuť znova a znova, kedy sa mu zachce. Stačí ak sa volá Microsoft. Pravda, pokiaľ sú peniaze na mojom účte. Takéto niečo sa určite stalo viacerým a určite to znesie aj podanie na európsky súdny dvor. Alebo my ešte stále sme len také provinčné teľce? Pokiaľ sa to stalo viacerým, dajte vedieť.
Šmejd ala Vilo Brána nepoužívam ...
dotycny ofis ma priznacne cislo - ja ...
Celá debata | RSS tejto debaty