Založ si blog

Kto je väčším zlodejom?

Microsoft alebo TATRABANKA? 

Prečo?

Nič som si neobjednal a banka veselo zaplatila z môjho účtu veľkému bratovi. 

Nikdy sa nedalo Microsoftu plne dôverovať. Hackeri vždy dokázali všetky produkty tejto spoločnosti napadnúť skôr, než ona sama prišla na to, že zase vypustila nedorobok, zmätok na trh. Všetkých nás užívateľov to stálo každoročne množstvo peňazí, z čoho pochopiteľne Microsoft bohatol. Však čo by sme chceli, aj autá sa nerobia naveky. Vždy som používal balík Office od Microsoftu, väčšinou Professional, pretože ten mal zabudované aj vývojové prostredie. Prešiel som na nový Windows a musel som si zakúpiť aj nový Office. Keď som však uvidel cenu, vyše 500,00€, padla mi sánka. Okamžite som hľadal lacnejšie riešenie. Rozhodoval som sa medzi Open Office a novým, nejakým lacnejším balíkom od Microsoftu. Tak teda, asi pred rokom som si zaplatil ročné predplatné za používanie online balíku Microsoft Office 365 Home. Šlo to ako po masle. Zriadenie účtu za sekundu, či dve, povzbudí človeka a zvýši dôveru k spoľahlivosti technológie. Spätná komunikácia servera e-mailom prebehla tiež bezprostredne, tak som sa potešil, že budem mať svoju kanceláriu online. Nemám tablet a v mobile ho tiež nedokážem pohodlne využiť, stačila mi inštalácia v jednom počítači.  

S dôverou som udal všetky údaje platobnej karty a potvrdil platbu. Málokedy takto rád vysolím 99,00€, celý potešený z pokroku technológií a úspory. Podľa pokynov som dokončil inštaláciu. Naozaj spokojný sám so sebou aj s výsledkom

Žiaľ veľmi skoro sa ukázali nevýhody tohto riešenia. Ako technik, už veľa rokov sa zaoberám windows-ami, no nikdy som nezažil také spomalenie systému. Diagnostika jasne ukázala, že skôr ako nabehne základný prehliadač explorer, už beží vykrádanie môjho disku. Čuduj sa svete, priamo na server Microsoftu. Samozrejme táto komunikácia predstavuje tú najpomalšiu rýchlosť výmeny dát. Celý systém musí čakať, pretože ide o viaceré služby na pozadí s prioritou spracovania procesu v reálnom čase. Nasleduje kontrola aktualizácií systému a ostatných služieb, čo ešte viac odďaľuje nabehnutie systému. Často sa mi stávalo, že než som sa dostal k svojej skutočnej robote, na staršom počítači som bol už dávno hotový. Sklamaný a veľmi nespokojný rozhodol som sa, že už viac nechcem Office 365 Home. Mesiac pred vypršaním predplatného som Office365 home odinštaloval zo svojho počítača. Samozrejme počas procesu odinštalácie sa Microsoft dožadoval, uvedenia dôvodu, prečo už produkt nechcem. Preplo ma na prihláseniu k môjmu kontu. Tak som sa prihlásil, aj im to tam stručne a jasne napísal. Hneď som zrušil svoje platobné údaje, aj kvačku, umožňujúcu automatické obnovenie predplatného a bol som si istý, že je všetko O.K. Po mesiaci mi začali chodiť e-mailové správy od Microsoftu, že nevedia stiahnuť peniaze z môjho účtu. To ma rozčúlilo, tak som im na ich výzvu odpovedal mailom v zmysle že ďakujem, stačí. No dnes prišiel šok. Z TATRABANKY prišla SMS, že z účtu odišlo 99,00€. Operátorka v call centre TATRABANKY potvrdila, že platba odišla Microsoftu.

Ja sa pýtam ako je to možné? Banka sa kadejako ošíva, vykladá mi oký som sprostý, no na jednu otázku odpovedať nevie. Kto je tu zlodejom? Ako môže banka previesť platbu, na základe minulých nákupov? Pripadá mi to tak, že ak si dnes kúpim v e-shope tovar, tento e-shop mi môže platbu stiahnuť znova a znova, kedy sa mu zachce. Stačí ak sa volá Microsoft. Pravda, pokiaľ sú peniaze na mojom účte. Takéto niečo sa určite stalo viacerým a určite to znesie aj podanie na európsky súdny dvor. Alebo my ešte stále sme len také provinčné teľce? Pokiaľ sa to stalo viacerým, dajte vedieť. 

A tento poznáte?

10.12.2020

“Babička sa vezie mestskou dopravou. Sedí na sedačke a nad ňou sa kymáca ožratý, smradľavý, zasratý, zašťatý bezdomovec, keď tu zrazu ho naplo a všetky tie odpadky zo smradľavých kontajnerov, hovná to boli, skôr ako ich zožral, vykydal z tej sprostej papule, rovno na chuderku babičku. Znalkyňa života, kadejakými režimami ostrieľaná, babička sa však ohradí: Ty [...]

Lieky na COVID-19 máme aj na Slovensku – neoficiálne

10.12.2020

COVID19 je ten najobludnejší biznis, aký kedy ľudstvo zaznamenalo. Ak o tom ešte niekto pochybuje, tak nech si sám odpovie na otázku: „Ako je to možné, že Bill Gattes mal očkovaciu látku proti nemu skôr, než vznikla pandémia? Ako to, že nemá aj protiliek?“ Samozrejme, protiliekov dosť, ale najprv treba vypredať očkovacie látky, nie? Tak, už viete prečo o [...]

Kaufland

05.09.2020

Prvý krát som nazrel do Kauflandu neďaleko Bourgoin-Jallieu, vo Francúzku, v roku 1994. Francúzi už vtedy mali obrovskú sieť vlastných supermarketov a dodnes si žiarlivo strážia svoje trhy. S prekvapením som dal na odporúčanie domácich, že nemecké potraviny, hlavne mlieko a mliečne výrobky v Kauflande sú vo vynikajúcej kvalite. Dosť boli na Nemecko, aj celú úniu [...]

vojna na Ukrajine, Olaf Scholz, dron

ONLINE: ISW: Zmraziť front? To je predčasné, víťazstvo Ukrajiny netreba odpisovať

27.04.2024 06:30

Debaty o nutnosti zmraziť frontovú líniu sú predčasné, tvrdí americký Inštitút pre štúdium vojny.

koľajnice, zmena

V Nemecku horel vlak, dvaja cestujúci sú zranení

27.04.2024 06:08

Dvaja ľudia utrpeli zranenia po tom, čo regionálny vlak v južnom Nemecku zastavil použitím rýchlobrzdy a následne začal horieť.

Russia Putin

Prepych a pád Putinovho generála. Aký luxus si užíval a ohrozí jeho škandál ministra obrany?

27.04.2024 06:00

Timur Ivanov protekčne prideľoval zákazky podnikateľovi, ktorý mu na revanš bezplatne postavil vilu a zadarmo obnovil nehnuteľnosť z 19. storočia.

Ondrej Lunter, župan, Michal Urda, primár, Martin Caudt

„Pľúciarov“ je zúfalo málo: Pacienti čakajú mesiace a čoraz viac ich zostáva úplne bez lekára

27.04.2024 06:00

Podľa posledných údajov NCZI na Slovensku 163 pneumologických a ftizeologických ambulancií, teda 303 lekárov a sestier, vybavilo za rok 763 709 návštev pacientov.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 36
Celková čítanosť: 58862x
Priemerná čítanosť článkov: 1635x

Autori blogu

Kategórie